Obrazovni cilj
Osposobljavanje studenata za razvoj i manipulaciju elementima računarske grafike u ravni i prostoru, i jednostavnim tehnikama za obradu i analizu slike.
Ishodi obrazovanja (stečena znanja)
Stečena znanja i veštine koristi za razvoj softvera specifične vizuelizacije informacija, digitalizaciju i obradu grafičkog materijala, jednostavnih objekata multimedijalnih sistema, kompjuterske animacije i sistema virtuelne stvarnosti.
Kompetencije (liste poslova)
Razvoj i implementacija 2D i 3D grafičkih primitiva, digitalizacija i obrada grafičkog materijala, osnovne veštine u kompjuterskoj viziji, osnovne tehnike grafičkog modelovanja i komunikacije, rad sa različitim grafičkim formatima i programskim apstrakcijama (WPF).
Sadržaj / struktura predmeta
Osnovni pojmovi. Hardverska i softverska arhitektura grafičkih računarskih sistema. Teorija boja. Generativna grafika (vektorska, rasterska; 2D i 3D - primitive, prikaz i projekcije; bojenje, iluminacija i senčenje; transformacija; isecanje; 3D modelovanje; kompozicija i manipulacija generativnom slikom, standardni formati). Osnovni pristupi obradi i analizi slike (digitalizacija; obrada; poboljšanje i restauracija; segmentacija, ekstrakcija kvantiteta i razumevanje slike).
Uslovi za slušanje predmeta
Osnovne programske veštine, poznavanje struktura podataka i interakcija čovek računar.
Predispitne obaveze
Urađeni zadaci sa računarskih vežbi i predispitnih teorijskih pitanja sa minimum 50% bodova.
Oblici nastave i način provere znanja
Predavanja, računarske vežbe i konsultacije.