Grupa za Grafiku, Interakciju i Multimediju

Projekti studenata 

Bini's Story

Student autor:

  • Tamara Tirkajla, F2 10/2023

Mentori:

  • Profesor: prof. dr Dragan Ivetić
  • Asistent: dipl.ing.-master Vasilije Bursać

Akademski podaci:

Naziv projekta:

”Bini's Story”

Kratak opis projekta:

„Shrooms“ je opuštajuća avanturistička igra smeštena u čudesan i očaravajući svet fantastičnih pečuraka svih oblika, veličina i boja. Igrač preuzima ulogu hrabre sestre koja kreće na dirljivo putovanje kroz začaranu šumu, kako bi pronašla sastojke za lek koji će probuditi njenog brata iz dubokog sna izazvanog otrovnom pečurkom. Igra se odvija iz perspektive trećeg lica, uz naglasak na istraživanju bajkovitog okruženja ispunjenog mirnom atmosferom i slikovitim pejzažima, prepunim tajnih staza i skrivenih kutaka u kojima se kriju dragoceni sastojci za moćan čarobni napitak. Tokom svoje avanture, igrač nailazi na razne zagonetke i izazove, a njihovim rešavanjem postepeno prikuplja potrebne sastojke. „Shrooms“ je osmišljena kao pristupačna i vizuelno privlačna igra za igrače svih uzrasta, sa ciljem da pruži umirujuće, maštovito i sadržajno iskustvo u svetu fantazije. 

Tehnologije korišćene za izradu projekta:

  • Unreal Engine
  • C++ programski jezik

Podržane platforme:

  • PC

The Arcane Trouble

Student autor:

  • Marko Blagojević, E2 153/2021

Mentori:

  • Profesor: prof. dr Dragan Ivetić
  • Asistent: dr Milan Adamović

Akademski podaci:

Naziv projekta:

”The Arcane Trouble”

Kratak opis projekta:

„The Arcane Trouble“ je VR igra edukativnog karaktera sa elementima escape room-a. Cilj svakog nivoa je rešavanje niza logičkih i motoričkih zadataka kako bi se otključao napredak u narednu prostoriju. S obzirom na to da je igra namenjena deci uzrasta od 7 do 10 godina, zadaci su osmišljeni tako da igračima pomognu da nauče osnovna znanja i veštine kao što su prepoznavanje boja, oblika i muzičkih instrumenata, ali i da razvijaju koordinaciju pokreta i brzinu reakcije. Na primer, cilj prvog nivoa je da se igrači upoznaju sa konceptom komplementarnih boja.

Radi veće privlačnosti mlađoj publici, igra koristi elemente i likove inspirisane popularnom franšizom knjiga i filmova o poznatom dečaku čarobnjaku Hariju Poteru, koji su intelektualna svojina spisateljice J. K. Rowling i kompanije Warner Bros. Iako narativ nije u prvom planu, igra poseduje jednostavnu priču koja igračima pruža kontekst i dodatnu motivaciju. Igrač preuzima ulogu dvanaestogodišnjeg dečaka koji sa zakašnjenjem dobija poziv za pohađanje škole Hogvorts. Budući da je propustio jednu godinu školovanja, mora da nadoknadi propušteno kroz dodatne časove, uz pomoć mentora kojeg mu je škola dodelila. Kako igrač napreduje kroz nivoe, postaje jasno da stvari nisu baš onakve kakve se čine i da su okolnosti zbog kojih je propustio prvu godinu čudne, kao i da je možda i on sam u velikoj opasnosti. Uprkos tome što se igra oslanja na prepoznatljivu estetiku i atmosferu pomenute franšize, njen primarni fokus ostaje na učenju kroz igru. Vizuelni stil igre je low poly, sa pojednostavljenim 3D modelima i paletom jarkih boja, kako bi izgled bio što prijemčiviji i zabavniji za decu, bez vizuelnog opterećenja.

Tehnologije korišćene za izradu projekta:

  • Unity Engine
  • C# programski jezik
  • OpenXR Plugin, XR Interaction Toolkit, XR Hands

Podržane platforme:

  • Samostalni VR headset-ovi (npr. Meta Quest 2, Meta Quest 3, itd.)

Shrooms

Student autor:

  • Lenka Siriški, F2 7/2021

Mentori:

  • Profesor: prof. dr Dragan Ivetić
  • Asistent: dr Milan Adamović

Akademski podaci:

Naziv projekta:

”Shrooms”

Kratak opis projekta:

„Shrooms“ je opuštajuća avanturistička igra smeštena u čudesan i očaravajući svet fantastičnih pečuraka svih oblika, veličina i boja. Igrač preuzima ulogu hrabre sestre koja kreće na dirljivo putovanje kroz začaranu šumu, kako bi pronašla sastojke za lek koji će probuditi njenog brata iz dubokog sna izazvanog otrovnom pečurkom. Igra se odvija iz perspektive trećeg lica, uz naglasak na istraživanju bajkovitog okruženja ispunjenog mirnom atmosferom i slikovitim pejzažima, prepunim tajnih staza i skrivenih kutaka u kojima se kriju dragoceni sastojci za moćan čarobni napitak. Tokom svoje avanture, igrač nailazi na razne zagonetke i izazove, a njihovim rešavanjem postepeno prikuplja potrebne sastojke. „Shrooms“ je osmišljena kao pristupačna i vizuelno privlačna igra za igrače svih uzrasta, sa ciljem da pruži umirujuće, maštovito i sadržajno iskustvo u svetu fantazije. 

Tehnologije korišćene za izradu projekta:

  • Unreal Engine
  • C++ programski jezik

Podržane platforme:

  • PC

Go Bananas!

Student autor:

  • Isidora Stanić, R2 15/2022

Mentori:

  • Profesor: prof. dr Dragan Ivetić
  • Asistent: dipl.ing.-master Vasilije Bursać

Akademski podaci:

  • Predmet: Proces razvoja računarskih igara
  • Školska godina: 2022/2023.
  • Smer: Softversko inženjerstvo i informacione tehnologije
  • Modul: Multimedija i računarske igre
  • Stepen studija: Master akademske studije

Naziv projekta:

”Go Bananas!”

Kratak opis projekta:

„Go Bananas!“ je 3D akciono-avanturistička platformer igra u kojoj igrači preuzimaju ulogu hrabrog junaka Nana Boy-a, koji kreće na uzbudljivo putovanje kroz tropska ostrva kako bi spasao svoje otete prijatelje iz kandži zlih Sneaker-a. Suočen s brojnim izazovima, opasnim neprijateljima i skrivenim tajnama, Nana Boy mora da dokaže svoju spretnost, upornost i snagu prijateljstva na svakom koraku.

Vizuelno privlačna zahvaljujući svetlim, jarkim bojama, jednostavnom stilu likova i okruženja, igra je lako razumljiva i prilagođena mlađoj publici. Veseli zvučni efekti i razigrana muzika dodatno pojačavaju atmosferu i pružaju veselo i zabavno iskustvo koje će sigurno očarati ciljnu publiku.

Tehnologije korišćene za izradu projekta:

  • Unity Engine
  • C# programski jezik

Podržane platforme:

  • PC

Interaktivno grafičko okruženje za demonstraciju renderovanja trodimenzionalnih objekata

Student autor:

  • Jovan Srdanov, RA 145/2019

Mentori:

  • Profesor: prof. dr Dragan Ivetić
  • Asistent: dipl.ing.-master Nedeljko Tešanović

Akademski podaci:

  • Predmet: Računarska grafika
  • Školska godina: 2022/2023.
  • Smer: Računarstvo i automatika
  • Modul: Primenjene računarske nauke i informatika
  • Stepen studija: Osnovne akademske studije

Naziv projekta:

”Interaktivno grafičko okruženje za demonstraciju renderovanja trodimenzionalnih objekata”

Kratak opis projekta:

Ova aplikacija omogućava korisnicima interaktivno upoznavanje s različitim elementima računarske grafike, počevši od osnovnih koncepata i postepeno prelazeći na složenije. Korisnici imaju visok stepen fleksibilnosti u upravljanju scenom i parametrima, što im omogućava eksperimentisanje i dublje razumevanje uticaja tih parametara na konačan izgled renderovanog modela. Implementacija obuhvata učitavanje i obradu 3D modela, rad sa šejderima i povezivanje različitih komponenti sistema u funkcionalnu celinu. Na osnovu korisničkih unosa, aplikacija dinamički menja prikaz scene, pružajući bogato edukativno i vizuelno iskustvo. Poseban fokus stavljen je na vizuelne efekte različitih tehnika senčenja i uticaj parametara osvetljenja na konačan izgled renderovanih modela u trodimenzionalnom prostoru, kao i na njihovu analizu i međusobno poređenje.

Tehnologije korišćene za izradu projekta:

  • OpenGL
  • C++ programski jezik

Podržane platforme:

  • PC

Dungeon Quest VR

Student autor:

  • Danilo Bulatović, E2 8/2023

Mentori:

  • Profesor: prof. dr Dragan Ivetić
  • Asistent: dipl.ing.-master Vasilije Bursać

Akademski podaci:

Naziv projekta:

”Dungeon Quest VR”

Kratak opis projekta:

„Dungeon Quest VR“ je zagonetna avanturistička igra u virtualnoj realnosti u kojoj Edgar i njegov mentor Garlan tragaju za Večnim draguljem, artefaktom koji može zatvoriti mračni portal iz kojeg sile tame prete njihovom kraljevstvu. Prvi deo igre prati dogodovštine glavih junaka dok prolaze kroz opasnosti začarane tamnice, čiji hodnici prepuni zagonetki, zamki i izazova stavljaju na test njihovu hrabrost i domišljatost.

Igrač se kreće koristeći room-scale kretanje, virtualno kretanje pomoću džojstika na kontrolerima ili teleportaciju, dok se interakcija sa objektima u virtualnom prostoru vrši pomoću VR kontrolera ili mehanizma praćenja šaka. U mobilnoj verziji igre se za kretanje koriste look-to-walk tehnika i teleportacija, dok je interakcija sa objektima realizovana putem gaze-based mehanizma. Video demonstraciju verzije igre za mobilne telefone je moguće pogledati u stereoskopskom (side-by-side) prikazu na ovom linku.

Projekat demonstrira primenu različitih metoda kretanja i interakcije u VR okruženju, prilagođenih kako samostalnim VR headset-ovima, tako i mobilnim uređajima koji se koriste u okviru mobilnih VR headset-ova. Tokom implementacije, akcenat je stavljen na omogućavanje intuitivnog upravljanja i interakcije sa objektima u virtuelnom prostoru, u skladu sa ograničenjima i mogućnostima različitih platformi.

Tehnologije korišćene za izradu projekta:

  • Unity Engine
  • C# programski jezik
  • OpenXR Plugin, XR Interaction Toolkit, XR Hands

Podržane platforme:

  • Mobilni telefoni (Android, iOS), uz korišćenje mobilnih VR headset-ova
  • Samostalni VR headset-ovi (npr. Meta Quest 2, Meta Quest 3, itd.)

Balloon Popper (Wiimote Support)

Student autor:

Danilo Bulatović, E2 8/2023

Mentori:

  • Profesor: prof. dr Dragan Ivetić
  • Asistent: dipl.ing.-master Vasilije Bursać

Akademski podaci:

  • Predmet: Sistemi virtualne realnosti
  • Školska godina: 2023/2024.
  • Smer: Računarstvo i automatika
  • Modul: Multimedija i računarske igre
  • Stepen studija: Master akademske studije

Naziv projekta:

”Balloon Popper”

Kratak opis projekta:

„Balloon Popper“ je interaktivna igra u kojoj igrač pomoću Wii Remote kontrolera (ili miša) puca u balone čija boja odgovara boji trenutne pozadine. Cilj igre je postići što veći broj bodova pre isteka vremena. Igra omogućava podešavanje nivoa težine kroz izbor broja boja koje će se pojavljivati u igri.

Projekat demonstrira integraciju alternativnih ulaznih uređaja i prepoznavanja pokreta korisnika, sa ciljem da se omogući intuitivna interakcija sa objektima u virtualnom prostoru interaktivne aplikacije.

Tehnologije korišćene za izradu projekta:

  • Unity Engine
  • C# programski jezik

Podržane platforme:

PC (igranje moguće pomoću miša ili Nintendo Wii Remote kontrolera)

Vrh stranice

Da li ste sigurni da želite da obrišete projekat: